قالب وردپرس خرید قالب وردپرس فروشگاه قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس

خرید پستی مطمئنی را با من و تو خرید تجربه نمایید.

فروشگاه اینترنتی من و تو خرید

سجاف یقه سه دکمه به روش خانم عمرانی

سجاف یقه سه دکمه
با استفاده از این سجاف، می‌توان یقه شکاری و یا یقه انگلیی را روی لباس‌های جلو بسته پیاده کرد.
الگو و برش: جلوی بالاتنه را روی دولای بسته در می‌آوریم. خط کش را روی دولای بسته گذاشته و بلندی دکمه خور را از گودی گردن علامت می‌زنیم. صابون خیاطی را از کنار خط کش، روی دولای بسته می‌کشیم تا این خط به پارچه منتقل شود (شکل۱).علاقه مندان به آموزش خیاطی توجه کنند که برای یادگیری بیشتر بهتر است از مجموعه های تصویری ارائه شده توسط ایشان استفاده نمایند.
برای برش سجاف، الگوی جلو را روی دولای باز پارچه گذاشته بطوری که وسط جلوی بالاتنه از لبه باز پارچه، حدود cm8 فاصله داشته باشد و قد سجاف، cm4 بلندتر از خطی باشد که روی بالاتنه علامت زده‌ایم. خط گردن و سرشانه و وسط جلو را به سجاف منتقل کرده و بالاتنه را از روی سجاف برمی‌دازیم. در سجاف، روی خط سرشانه از گوشه گردن cm3 و در پایین ازخط مرکزی ۱ تا cm2 وارد شده و این دو نقطه را بهم وصل کرده و برش می‌زنیم (شکل۲).


cm8 اضافه سجاف را لایی می‌چسبانیم (شکل۳).
بالاتنه را باز کرده و خط وسط را که علامت زده بودیم، بوسیله کوک شل یا کاربن، به روی پارچه منتقل می‌کنیم حال یک تکه لایی با cm4 عرض و cm4 بلندتر از خطی که روی بالاتنه علامت زده بودیم را به پشت بالاتنه می‌چسبانیم بطوری که وسط لایی دقیقاً روی خط وسط جلو قرار بگیرد. (شکل۴).برای اطلاعات بیشتر  می توانید از مجموعه فیلم های آموزش خیاطی خانم عمرانی استفاده نمایید.
اکنون روی سجاف‌ها را روی بالاتنه قرار داده بصورتی که لبه‌های سجاف دقیقاً روی خط وسط جلو قرار بگیرد.
دوخت: سجاف‌ها را با cm5/1 فاصله از خط وسط جلو و cm2 بلندتر از خطی که قد دکمه خور را روی بالاتنه علامت زده بودیم، به بالاتنه می‌دوزیم. فقط باید دقت شود تا این دو تا دوخت، دقیقاً هم اندازه هم باشند. بعد از دوخت سجاف‌ها را کنار زده و خط وسط جلوی بالاتنه را دقیقاً تا سر علامت بلندی دکمه خور برش زده و از اینجا به انتهای دو خطی که دوخته‌ایم، به صورت اریب چرت می‌زنیم. (شکل۵) بعد یک فضا به اندازه cm3 در وسط جلو خالی می‌شود. هر دو سجاف را دقیقاً به اندازه چرت، تا زده و کاملاً فضای خالی جلو لباس را پر می‌کنیم و اتو می‌کنیم. حال از سرخط اتو شده، سجاف‌ها را برمی‌گردانیم و گردی یقه را می‌دوزیم و زاپاس دوخت را کم کرده و چرت می‌زنیم. دوستان عزیز علاقه مند توصیه می کنیم حتما در اولین فرصت اقدام به تهیه مجموعه آموزش خیاطی خانم عمرانی کنید.
سجاف را به رو کرده، قسمت راست را روی قسمت چپ قرار داده و از پشت بالاتنه، انتهای مثلث بوجود آمده را دقیقاً از روی خط اتوی آن می‌دوزیم. دوخت این قسمت بسیار مهم است و نیاز به دقت بیشتری دارد.
اگر خواستیم به سجاف یقه سه دکمه، یقه شکاری وصل کنیم، باید ابتدا سرشانه‌ها را بهم بدوزیم، سپس یقه شکاری را از سر خط سجاف به گردی یقه بالاتنه وصل کنیم، سپس سجاف را از سر خط اتو برگردانیم و گردی یقه را بدوزیم. در انتها نیز باید زاپاس یقه را کم کنیم.
برای یقه انگلیسی جلو بسته نیز مانند یقه شکاری عمل می‌کنیم فقط باید قد سجاف را بلندتر علامت بزنیم و بعد از دوخت و اتمام کار اولین دکمه را ۷ سانتی‌متر از گودی یقه پایین گذاشته و سجاف و یقه را با هم به روی لباس بر می‌گردانیم تا حالت یقه انگلیسی بگیرد.سعی شده توضیحات بیشتر در این زمینه را رد مجموعه کتاب آموزش خیاطی ایشان قرار دهیم.

 

خرید پک دمنوش های گیاهی نیوشا برای درمان دیابت , برای خرید دمنوش چای سیاه زعفرانی نیوشا به من و تو خرید مراجعه نمایید , جهت تهیه و خرید دمنوش آلبالویی نیوشا به سایت ما سر بزنید , خرید دمنوش چای پرتقالی نیوشا با بهترین کیفیت , خرید دمنوش چای سیاه و وانیل نیوشا با کیفیت عالی و قیمت مناسب , برای خرید دمنوش چای سیاه و مخلوط توت فرنگی کیسه ای نیوشا به من و تو خرید سر بزنید , خرید و تهیه دمنوش چای سیاه و مخلوط کرن بری کیسه ای نیوشا از من و تو خرید ,