قالب وردپرس خرید قالب وردپرس فروشگاه قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس

خرید پستی مطمئنی را با من و تو خرید تجربه نمایید.

فروشگاه اینترنتی من و تو خرید

دامن فون شماره یک ۱ به روش خانم عمرانی

دامن فون شماره یک ۱ را به صورت در کتاب آموزش خیاطی خانم عمرانی یاد بگیرید.

 

ابتدا خط الف و ب را به اندازه ۲/۱ باسن بزرگ + ۱ الی ۲ سانت رسم می‌کنیم- از سمت راست به اندازه قد اصلی جلو دامن نقطه پ علامت می‌گذاریم- از سمت چپ به اندازه قد پشت بالا رفته نقطه ت علامت می‌گذاریم.
خط الف- ب را نصف می‌کنیم ۱ الی ۲ سانت به چپ علامت می‌زنیم- از روی ۱ سانت به اندازه قد پهلو بالا رفته نقطه (ر) را علامت می‌گذاریم- سپس خط کمر رو از نقطه پ به نقطه (د) و از (د) به نقطه ت وصل می‌کنیم- از خط کمر ۷۰ سانت پایین‌تر خط افقی باسن بزرگ را رسم می‌کنیم از خط باسن بزرگ هم ۱۰ سانت بالا رفته خط افقی دیگری به نام خط باسن کوچک رسم می‌کنیم از نقطه (د) ۲ سانت به طرف راست و ۲ سانت به طرف چپ علامت زده و خطوط اریب را به باسن بزرگ وصل می‌کنیم- از نقطه ت ۲ سانت داخل شده نقطه (ذ) علامت می‌گذاریم و نقطه (ذ) را به باسن بزرگ وصل می‌کنیم- پس جلوی دامن فاصله خط پ- س را اندازه گرفته تقیسم بر ۳ یعنی ۳/۱ آن را از نقطه پ داخل شده نقطه (ر) را علامت می‌گذاریم هر چقدر خط پ، و ر باشد+ ۵/۱ سانت از خط باسن بزرگ داخل شد و نقطه ج را علامت می‌گذاریم سپس برای ساسون از نقطه ر ۳ سانت به طرف چپ یا پهلو نقطه ز را علامت می‌زنیم سپس از نقطه ز اریب به نقطه ج وصل می‌کنیم.

پنس پشت دامن از خط ش- ذ را اندازه گرفته ۳/۱ آن را از نقطه ذ داخل می‌شویم نقطه ژ را علامت می‌گذاریم هر چقدر خط ذ- ژ باشد + ۳ سانت می‌کنیم از خط باسن بزرگ داخل شده نقطه چ علامت می‌زنیم سپس با خط کش از نقطه ژ به چ وصل می‌کنیم و از نقطه ژ ۳ سانت به طرف راست رفته نقطه ی را علامت می‌زنیم و از ی به چ پنس را وصل می‌کنیم برای پنس کوچک از نقطه ز- س را نصف می‌کنیم و به باسن کوچک وصل می‌کنیم. حالا از این نقطه ۱ سانت به راست و ۱ سانت به چپ علامت می‌زنیم و هر دو را به باسن کوچک وصل می‌کنیم.
کنترل کمر
قبل از جدا کردن الگوی جلو از پشت ابتدا باید کنترل کمر را انجام دهیم برای انجام دادن کنترل کمر فاصله ما بین پنس‌ها سانت زده مجموع این فاصله را باید به اندازه نصف ۲/۱ دور کمر باشد. اگر مجموع این فاصله‌های بیشتر از ۲/۱ دور کمر بود یعنی دامن در ناحیه کمر برای ما گشاد می‌باشد. برای رفع این گشادی باید به عرض پنس‌ها به طور مساوی اضافه کنیم اگر مجموع فاصله‌های مابین پنس‌ها کمتر از ۲/۱ کمر بود. یعنی دامن در ناحیه کمر برای ما تنگ می‌باشد برای رفع این تنگی ابتدا پنس کوچک را به طور کل حذف می‌کنیم و مابقی تنگی را از پنس‌ها دیگر به طور مساوی کم می‌کنیم. بعد از انجام کنترل کمر طول پنس‌های بزرگ جلو و پشت را به طور ۱۲ الی ۱۵ سانت کوتاه می‌کنیم البته کوتاهی یا بلندی پنس بستگی به مد روز دارد. و پنس جدید کوتاه را از توی این پنس‌ها می‌کشیم حال پنس‌های بزرگ جلو و پشت را قیچی می‌کنیم پنس‌های خط پهلو را کاملا قیچی می‌کنیم خط پهلو را تا لبه دامن جدا می‌کنیم.

برش دامن تنگ
برای برش دامن خط وسط جلو روی دولای پارچه قرار می‌دهیم دولای بسته کامل پارچه قرار می‌دهیم- خط وسط پشت را روی دولای باز پارچه قرار می‌دهیم- زاپاس برای لبه دامن ۳ الی ۵ سنت- زاپاس برای خط وسط پشت ۲ الی ۵/۲ سانت اگر بخواهیم به وسط پشت دامن چاک بدهیم برای چاک باز ۴ سانت زاپاس می‌دهیم و برای چاک بسته‌ای روی هم قرار می‌گیرد ۵ الی ۷ سانت زاپاس می‌دهیم- پارچه را از خطوط کشیده شده با صابون کاملا قیچی کرده دور تا دور الگو را با صابون خیاطی علامت زده و کوک شل می‌زنیم. کوک شل‌ها را قیچی کرده آماده دوخت می‌کنیم.

دامن فون شماره ۲ را به صورت کامل در کتاب خیاطی یاد بگیرید.

ابتدا دامن شماره یک را تهیه نموده از انتهای پنس بزرگ جلو خطی مستقیم به لبه دامن وصل کرده و این خط را قیچی می‌کنیم پنس بزرگ را بسته دو لبه دامن حدود ۵ سانت اوازمان می‌دهیم الگوی پشت را هم مانند جلو درست می‌کنیم.
دامن فون شماره ۳
فون شماره ۲ را تهیه نموده از انتهای پنس کوچک جلو خطی مستقیم به لبه دامن وصل کرده خطوط جدید مستقیم می‌کشیم و قیچی می‌کنیم پنس کوچک را بسته ما بین آن اوزامان ۵ سانتی می‌دهیم چون در قسمت جلوی الگو ۲ اوزمان داده شده الگوی پشت را هم روی خط باسن کوچک از کنار پنس بسته تا خط اریب پهلو را اندازه گرفته نصف می‌کنیم و خطی عمود به لبه دامن رسم می‌کنیم این خط را قیچی کرده اوزامان ۵ سانتی می‌دهیم چون قسمت بالای الگو مقداری کیست می‌خورد به حالت پنس کوچکی می بندیم و خط کمر را کنترل می‌کنیم.
فون شماره ۴ یا دامن ۱۰ اوزمان
همان دامن فون شماره ۳ است با این تفاوت که در این دامن خط پهلو را هم اوزمان ۵ سانتی می‌دهیم و ۵/۲- ۵/۲ تقسیم می‌کنیم و قیچی می‌زنیم این تقسمی در شکل اوزمان پهلو انجام شود.

طرز دوخت زیپ را با خرید کتاب اموزش خیاطی خانم عمرانی فرا بگیرید.

برای دوخت زیپ دامن از سمت راست دامن با زیپ کاملا باز شروع به کوک می‌کنیم با فاصله ۲ میلی متر تا نیم سانت از فنر زیپ تا انتهای زیپ را به دامن کاملا کوک کرد و حال زیپ را کاملا می‌بندیم سمت چپ کار را طوری سوی سمت راست قرار می‌دهیم که دوخت ۲ میلی متری سمت راست را کاملا بپوشاند حال با فاصله ۱ سانتیمتر با زیپ کاملا بسته سمت چپ را تا خط کمر کوک می‌کنیم. برای چرخکاری زیپ دامن از سمت چپ یا دوخت ۱ سانتی با زیپ کاملا باز شروع به چرخکاری می‌کنیم تا انتهای زیپ حال سوزن را داخل پارچه فرو کرده و پایه را بلند کرده و زیپ را قدری می‌بندیم تا انتهای زیپ حال سوزن را داخل پارچه فرو کرده و پایه را بلند کرده و زیپ را قدری می‌بندیم و انتهای زیپ را به ؟؟؟ کمی اریب چرخ می‌کنیم این چرخکاری به ابتدای دوخت ۲ میلی متری قرار می‌گیرد مجددا سوزن را داخل پارچه قرار داده زیپ را کاملا می‌بندیم دوخت ۲ میلیمتری را با زیپ بسته تا خط کمر ادامه می‌دهیم.

 

کتاب خیاطی سیما عمرانی , کتاب آموزش خیاطی

 

از خواص سبوس برنج و طریقه مصرفش برای رفع یبوست چه می دانید , در مورد خواص سبوس برنج و طریقه مصرف آن برای بیماری دیابت چه می دانید , از خواص انوئاع قهوه های حاوی پودر قارچ گانودرما دکتر بیز بیشتر بدانید , در مورد روش مصرف و طریقه استقاده قهوه های گانودرما لاغری در طی روز چه می دانید , آیا از خواص قهوه گانودرما دکتر بیز و نحوه و طریقه مصرف ان برای لاغری چیزی می دانید , آیا می دانید قهوه های با قارچ گانودرما ددارای خواص زیادی برای پوست صورت است ,