قالب وردپرس خرید قالب وردپرس فروشگاه قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس

خرید پستی مطمئنی را با من و تو خرید تجربه نمایید.

فروشگاه اینترنتی من و تو خرید

آموزش روپوش مدرسه (دامن پیلی‌دار و یقه کلودین) خانم عمرانی

روپوش مدرسه (دامن پیلی‌دار و یقه کلودین) به روش خیاطی خانم عمرانی
میزان پارچه: ۲ قد روپوش
الگو و برش: از الگوی پایه استفاده کرده و قد روپوش را به دلخواه بلند می‌کنیم. به خاطر اینکه می‌خواهیم روپوش حالت راحت داشته باشد، ساسون را روی الگو رسم نمی‌کنیم.
در الگوی پشت و جلو، پایین مانتو را از طرف پهلو cm 7-5 فون کرده و مستقیم به زیر حلقه وصل می‌کنیم. خط صاف و خط اریب را هم اندازه کرده تا پهلو مانتو حالت افتاده نداشته باشد.
در الگوی جلو، cm 2 جهت دکمه‌خور به وسط جلو اضافه می‌کنیم. گودی یقه را کمی پر کرده، به قسمت جلو مقداری کاغذ اضافه می‌کنیم و آن را از سر cm 2 تا می‌کنیم. سپس خط گردی یقه، خط شانه و قد پایین لباس را قیچی می‌زنیم.برای ردیافت اطلاعات بیشتر درباره این مبحث پیشنهاد می کنیم از آموزش خیاطی خانم عمرانی استفاده نمایید.

 

 

 

 

بعد از باز کردن کاغذ از زیر الگو، در قسمت سجاف، از گوشه گردن روی خط سرشانه cm 7-5 وارد شده، روی خط پایین لباس هم از بعد از دکمه‌خور، cm 7-5 وارد می‌شویم و یک خط صاف به طرف بالا می‌کشیم (تا cm 16 مانده به گودی گردن) و سپس به سرشانه وصل می‌کنیم. این قسمت سجاف سرخود لباس است که به آن لایی چسبانده می‌شود.
الگوی جلو را از خط کمر جدا می‌کنیم. تکه بالا را روی دولای باز برش می‌زنیم. در تکه پایین، از خط مرکزی جلو تا خط پهلو را نصف کرده و یک خط به طرف پایین می‌کشیم و آن را قیچی می‌زنیم. حال بین این دو تکه را cm 10 اوزمان می‌دهیم.در الگوی پشت، الگو را از خط کمر جدا می‌کنیم.

تکه بالا را روی دولای بسته برش می‌زنیم. تکه دامن پشت را طوری روی پارچه قرار می‌دهیم که از دولای بسته پارچه cm 8 تا ۱۰ فاصله داشته باشد.برای رسم یقه کلودین (که دقیقاً روی لباس می‌خوابد)، سرشانه پشت و جلو را روی کاغذ به هم وصل می‌کنیم، طوری که از گوشه گردن مماس باشند و در انتهای شانه طرف حلقه cm 5/1 تا ۱ روی هم بیاید و به آن چسب نواری می‌زنیم. روی خط وسط پشت از گودی یقه cm 8 پایین می‌آییم. روی سرشانه از گوشه گردن cm 8 وارد شده، روی قسمت جلو هم از گودی یقه cm 8 علامت می‌زنیم. تمام این علامت‌ها را به هم وصل می‌کنیم.این بخش به صورت کامل همراه با شکل در کتاب خیاطی سیما عمرانی توضیح داده شده است.
از خط وسط جلو روی یقه cm 2 وارد شده و به گودی گردن وصل می‌کنیم واین خطوط را روی کاغذ رولت می‌کنیم. الگوی یقه را دو بار روی دولای بسته درمی‌آوریم (می‌توان هر طرف از یقه را با یک رنگ برش زد) به قسمتی از یقه که می‌خواهد رو قرار بگیرد، لایی می‌چسبانیم (لایی را mm 2 بزرگتر از الگو برش زده و به یقه می‌چسبانیم) و دور یقه را می‌دوزیم.دوخت: میزان اوزمان دامن جلو را روی هم گذاشته و خط وسط را کوک می‌زنیم (یا با درجه درشت چرخ می‌کنیم) پیلی را تخت کرده و اتو می‌کنیم تا حالت پیلی دوقلو پیدا کند.
اوزمان دامن پشت را هم روی هم می‌گذاریم و خط وسط پشت را کوک زده، پیلی را می‌خوابانیم و اتو می‌کنیم.برای یادیگری این بحش می توانید از مجموعه آموزش خیاطی بدون الگو خانم عمرانی نیز استفاده نمایید.
برای حالت جیب نما، یک مستطیل به طول cm 11 و به عرض cm 5 آماده می‌کنیم، آن را از وسط تا کرده و یک طرف آن را حالت هلال می‌کنیم (تا تبدیل به بیضی بشود) به یک لایه آن لایی می‌چسبانیم و دور آن را می‌دوزیم.دامن و بالاتنه پشت و دامن و بالاتنه جلو را روی پارچه به روی پارچه می‌گذاریم و خط کمر را می‌دوزیم و کوک پیلی را باز می‌کنیم. می‌توان قبل از وصل بالاتنه و دامن در پشت و جلو، وسط جیب نما را روی وسط پیلی‌ها بگذاریم طوری که قسمت لایی‌دار جیب نما، روی لباس قرار بگیرد. سپس دامن و بالاتنه را وصل کنیم و خط پهلو و سرشانه را نیز می‌دوزیم.
* اگر خواستیم گشادی دامن کمتر باشد، می‌توان پیلی‌ها را تا نصفه باز کنیم (یعنی نصف پیلی‌ها دوخته باشد).علاقه مندان به اموزش خیاطی می توانند علاوه بر تهیه ۴ جلد کتاب ایشان اقدام به خرید مجموعه ۲۴ دی وی دی خیاطی خانم سیما عمرانی نمایند.
برای دوخت یقه، سجاف را به روی لباس تا کرده و cm 2 دکمه‌خور را در گودی یقه می‌دوزیم. زاپاس یقه را چرت زده و لباس را به رو می‌کنیم. یقه کلودین را زیر لباس گذاشته و به زاپاس یقه بالاتنه می‌دوزیم و آن را به روی لباس می‌آوریم.

 

جهت خرید و تهیه هات چاکلت دارک نیوشا با بهترین قیمت و کیفیت به سایت ما مراجعه نمایید , برای خرید و تهیه هات چاکلت ۲۰ عددی نیوشا مدل دوی پک به سایت ما مراجعه نمایید , برای خرید و تهیه کافی میکس اکسکلوسیو ۲۰ عددی نیوشا به سایت ما مراجعه نمایید , جهت تهیه و خرید کافی میکس ۲ در ۱ خامه ای نیوشا با بهترین قیمت به سایت ما مراجعه نمایید , جهت تهیه و خرید چای ارتدکس ارل گری ۴۵۰ گرمی نیوشا مدل دوی پک با بهترین کیفیت به سایت ما مراجعه نمایید , برای خرید دمنشو مخلوط چای سیاه و دارچین نیوشا به من و تو خرید مراجعه نمایید , جهت تهیه و خرید دمنوش چای سیاه و هل کیسه ای نیوشا به من و تو خرید مراجعه نمایید ,