قالب وردپرس خرید قالب وردپرس فروشگاه قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس

خرید پستی مطمئنی را با من و تو خرید تجربه نمایید.

فروشگاه اینترنتی من و تو خرید

آموزش مانتو آستین کیمونو شالدار خانم سیما عمرانی

مانتو آستین کیمونو شالدار به روش آموزش خیاطی خانم عمرانی
میزان پارچه: ۲ قد مانتو + cm 20
الگو و برش: از الگوی پایه استفاده کرده و آن را به آستین کیمونو تبدیل می‌کنیم. برای پشت و جلوی مانتو، از همین یک الگو استفاده می‌شود.
در قسمت جلوی مانتو، در امتداد خط یقه از گوشه گردن به اندازه یقه پشت الگو بالا رفته، cm 25 تا ۳۰ برای شال خارج شده و مستقیم به پایین یک خط می‌کشیم. پهلو مانتو را نیز cm 4 فون کرده و به باسن وصل می‌کنیم.
برای برش، پارچه را طوری تا می‌کنیم که ترکی روی ترکی قرار بگیرد، سپس الگوی جلو را طوری روی پارچه قرار می‌دهیم که قسمت بالای شال، روی دولای بسته قرار بگیرد. قسمت پشت را هم به صورت قفلی روی پارچه می‌گذاریم.در این خصوص اگر به دنبال اطلاعات بیشتری می باشید توصیه می کنیم از کتاب آموزش خیاطی خانم عمرانی استفاده نمایید.
دوخت: دور تا دور یقه شال را cm 1 تو گذاشته و می‌دوزیم. زاویه پشت یقه و آستین را نیز چرت می‌زنیم. درز وسط پشت را دوخته، سپس پشت و جلوی مانتو را روی هم می‌گذاریم، به طوری که روی پارچه به روی پارچه باشد. خط بالای آستین و هلال زیر حلقه و پهلو را می‌دوزیم. شال را نیز به یقه پشت وصل می‌کنیم.برای اینکه هلال زیر حلقه بد حالت نایستد، زاپاس آن را چند چرت می‌زنیم.در آخر، شال را روی کارور با چین‌های منظم جمع کرده و آن را با نوارهای تزئینی ثابت می‌کنیم.این بخش به صورت کامل و تصویری در مجموعه خیاطی خانم عمرانی توضیح داده شده است.

 

 

 

مانتو فانتزی یقه دراپه پشت گردنی به روش خیاطی سیما عمرانی
میزان پارچه: تا سایز ۴۲، ۲ قد لباس با عرض ۱۵۰/ از سایز ۴۲ بالاتر، ۲ قد لباس و یک قد آستین (جنس پارچه حتماً ریزش داشته باشد)
الگو و برش: از الگوی پایه استفاده می‌کنیم (اگر خواستیم با پارچه کشی بدوزیم، از الگوی پایه کش استفاده می‌کنیم.)
قد مانتو را به دلخواه بلند می‌کنیم. پایین مانتو را در قسمت پشت و جلو cm 5 فون کرده و به باسن وصل می‌کنیم. از خط وسط جلو، اضافه کاغذ الگو را تا کرده و خط یقه، سرشانه، حلقه و cm 6-5 زیر حلقه را رولت می‌کنیم. حال کاغذ را باز کرده، از گوشه گردن سمت چپ، هلال به زیر حلقه طرف مقابل وصل می‌کنیم. این هلال نباید خیلی گود باشد. (یعنی با خط‌کش این دونقطه را به هم وصل می‌کنیم، از وسط خط cm 4-3 پایین آمده و هلال را طراحی می‌کنیم.) در این خصوص می توایند جهت دریافت اطلاعات بیشتر از آموزش خیاطی بدون الگو خانم عمرانی نیز استفاده نمایید.
مجدداً به پهلو کاغذ اضافه کرده و از خط زیر حلقه، کاغذ الگو را تا کرده و این خط هلال و سرشانه را برش می‌زنیم. بعد از برش، کاغذ الگو را باز کرده و روی سرشانه منتقل شده، cm 10 مشخص می‌کنیم. در پایین مانتو از خط مرکزی جلو cm 8 وارد الگو شده و این دو نقطه را گرد به هم وصل می‌کنیم. (مطابق شکل) این الگو را روی دولای باز پارچه برش زده، اما اگر عرض پارچه کم بود، cm 10 روی هلال یقه از گوشه گردن داخل الگو شده و مستقیم تا پایین مانتو، برش می‌زنیم ودو تکه مانتو را جدا درآورده، مجدداً به هم می‌دوزیم.این بخش قبلا در برنامه آموزش خیاطی خانم عمرانی در سیمای خانواده نیز پخش شده است.
دوخت: درز سرشانه و پهلو را به هم می‌دوزیم. دو قسمت اضافی هلال یقه را روی هم گذاشته و ۱۰ سانتی‌متر را به هم می‌دوزیم.
برای پوشیدن مانتو باید قسمت اضافی هلال یقه را یک پیچ داد و پشت گردن انداخت.

 

مانتو یقه آرشال سرخود  همراه با فیلم آموزش خیاطی خانم عمرانی
میزان پارچه: (قد مانتو + cm 30) × ۲
(بهتر است از پارچه‌هایی استفاده شود که دو رو هستند یا پشت و رو ندارند.)
الگو و برش: الگوی آستین کیمونو را رسم می‌کنیم که این الگو، هم برای جلو و هم برای پشت استفاده می‌شود. می‌توان در الگو، خط سینه را مستقیم به خط باسن وصل کرد تا گودی کمر از بین برود. هم چنین برای اینکه دور مچ لیفه داشته باشد و با بند جمع شود، دور مچ الگو را cm 25-20 در نظر می‌گیرم و از انتهای مچ، یک خط صاف به پهلو می‌کشیم. برای یقه پشت مانتو، روی الگو از زاویه، cm 7-6 داخل کادر شده، cm 3 نیز پایین می‌آییم و هلال یقه پشت را می‌کشیم.
در الگوی جلو، از گوشه گردن سمت شانه، به اندازه هلال یقه پشت بالا می‌رویم، cm 25-20 بیرون رفته و مستقیم به طرف پایین خط می‌کشیم و از همین نقطه (۲۵ سانت بیرون رفته) cm 20 بالا رفته و اریب به خط پشت یقه وصل می‌کنیم. حال روی خط اریب از پشت یقه cm 25-20 مشخص کرده و به صورت هلال به خط صاف که بیرون آمده بودیم وصل می‌کنیم. قسمت هاشور خورده حذف می‌شود برای لیفه مچ، زاپاس سر آستین را بیشتر در نظر می‌گیریم.
دوخت: خط روی آستین و هلال زیر آستین پشت و جلو را به هم می‌دوزیم.خط اریب پشت یقه را هم از سمت رو می‌دوزیم. هم چنین دور یقه آرشال جلو را cm 1 از رو تو می‌گذاریم و می‌دوزیم. قبل از اینکه دور مچ را تو بگذاریم، روی زاپاس قسمت مچ (به صورت یک لا) و در دو طرف خط زیر آستین، دو عدد جادکمه cm 1 در می‌آوریم که وقتی دور مچ را تو بگذاریم یک بند از توی لیف رد کرده و از این دو جادکمه بیرون می‌آوریم. هم چنین یک نوار به عرض cm 6 و به طول اندازه کمر پشت + cm 8 تهیه کرده و آن را از پشت مانتو به صورت لیف روی کمر پشت می‌دوزیم و یک بند از تو آن رد کرده، کمر را جمع می‌کنیم.

 آیا در مورد خواص و فواید و نحوه مصرف خرنوب ترکیه اصل چیزی می دانید , برای رفع کیست تخمدان و تنبلی تخمدان از خواص خرنوب بهره بگیرید , در مورد خواص و فواید خرنوب برای نازایی و ناباروری بیشتر بدانید , به نظر شما فواید و خواص خرنوب در طب سنتی چیست , در مورد خواص خرنوب برای تحرک اسپرم و زود انزالی و نحوه و طریقه مصرفش بیشتر بدانید , در مورد خواص شربت خرنوب برای آقایان و خانم ها چیزی می دانید , خرید و قیمت خرنوب برای لاغری و طریقه مصرف آن ,