قالب وردپرس خرید قالب وردپرس فروشگاه قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس

خرید پستی مطمئنی را با من و تو خرید تجربه نمایید.

فروشگاه اینترنتی من و تو خرید

جیب فیلتابی یک طرفه به روش خانم سیما عمرانی

جیب فیلتابی یک طرفه (فیلتاب سرخود) با آموزش خیاطی خانم عمرانی
این مدل جیب درانواع کت، مانتو، پالتو و پشت شلوار مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
الگو و برش: ابتدا خط جیب را روی لباس مشخص می‌کنیم. اگر لباس مورد نظر مانتو بود، طول جیب cm 17-15 و شروع آن، cm 8-7 پایین‌تر از خط کمر می‌باشد (شکل ۱) البته می‌توان در مانتو از جیب اریب استفاده کرد، به این صورت که از خط کمر cm 8-7 پایین می‌آییم و یک خط به طول در جیب می‌کشیم، مجدداً در یک طرف خط cm 6 دیگر پایین آمده و آن را به خط بالا وصل می‌کنیم (شکل ۲). اگر این جیب را در پشت شلوار استفاده می‌کنیم باید طول در جیب حدود cm 12 باشد. سپس یک تکه لایی به طول بزرگتر از خط جیب و به عرض cm 6 آماده کرده و از پشت به محل در جیب می‌چسبانیم.برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این روش پیشنهاد می کنیم از مجموعه خیاطی خانم عمرانی استفاده نمایید.
برای کیسه جیب، ۲ عدد مستطیل که عرض آن cm 4 بزرگتر از خط در جیب و طول آ cm 30-25 برای مانتو و با عرض کمتر برای شلوار می‌باشد، آماده می‌کنیم. (شکل ۳) cm 12 بالای کیسه پایین و cm 8 پایین کیسة بالایی را لایی چسب می‌چسبانیم.

 

 

 

 

دوخت: کیسه‌ها را از رو به روی پارچه، بالا و پایین خط در جیب گذاشته، از لبه کیسه‌ها که مماس یکدیگرند به اندازه ½ پهنای (یا عرض) فیلتاب جیب به طرف بالا و پایین رفته و یک خط به اندازه در جیب می‌کشیم و این دو خط را می‌دوزیم. فقط باید دقت شود که ابتدا و انتهای دو خط دوخته شده با هم برابر باشند. بعد از دوخت، لبه کیسه‌ها را کنار زده وخط جیب روی لباس را به وسیلة قیچی نوک تیز چرت زده و تا cm 5/1 مانده به دو سر خط، خط را شکاف می‌دهیم. سپس cm 5/1 دو سر خط جیب را تا لبه دوخت به صورت اریب چرت می‌زنیم.این بخش ها به صورت بسیار کامل در مجموعه کتاب خیاطی سیما عمرانی توضیح داده شده است.

 

از داخل چرت، کیسه‌ها را به داخل لباس برده و اتو می‌کنیم. سپس کیسه پایینی جیب را به اندازه پهنای مغزی جیب، به طرف بالا می‌آوریم تا کاملاً خط چرت خورده را پر کند و اتو می‌کنیم. دو مثلث ایجاد شده دو طرف در جیب را در پشت کار دقیقاً از سر خط خودش می‌دوزیم. در نهایت از پشت کار، دور تا دور کیسه‌ها را به هم می‌دوزیم.
دکمه‌خور مخفی به روش خیاطی خانم عمرانی
دکمه‌خور مخفی زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در جلوی لباس از تزئینات استفاده کنیم و نخواهیم دکه مشخص باشد.
الگو و برش: برای استفاده از این مدل دکمه‌خور باید دقت کنیم که میزان دکمه‌خور را در الگو به وسط جلوی لباس اضافه نکنیم و فقط زاپاس برای دوخت می‌گذاریم. در سمت راست بالاتنه، سجاف را به صورت معمولی به بالاتنه وصل می‌کنیم. برای دکمه‌خور مخفی، یک مستطیل به عرض cm 8 آماده می‌کنیم که طول آن از انتهای یقه تا cm 40 کوتاه‌تر از قد مانتو باشد (اگر کت بود، طول دکمه‌خور را از انتهای یقه تا cm 20 کوتاه‌تر از قد کت در نظر می‌گیریم).

 

این مستطیل را از وسط عرض تا کرده و به یک طرف آن لایی می‌چسبانیم. ابتدا و انتهای این مستطیل را دوخته، سپس آن را به روی پارچه برمی‌گردانیم، حال در سمت چپ بالاتنه، سجاف را به یقه وصل کرده، سپس دکمه‌خور آماده شده را از انتهای یقه، بین بالاتنه و سجاف گذاشته و آنها را یکسره می‌دوزیم.در آخر، روی دکمه‌خور مخفی جادکمه می‌زنیم و دکمه را از پشت لباس به سجاف سمت راست می‌دوزیم و یک تکه زانفیکس مابین سجاف و بالاتنه سمت راست گذاشته و اتو می‌کنیم تا سجاف ثابت شود.برای ردیافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از مجموعه فیلم آموزش خیاطی سیما عمرانی استفاده نمایید.

 

نکته در مورد پارچه‌های کشی
در برش پارچه‌های کشی باید توجه داشته باشیم که عرض پارچه تا چه حدی کش می‌آید، هر چقدر پارچه از عرض بیشتر کش بیاید ما برای برش پارچه‌های کشی دور سینه و باسن را اول منهای cm 4 تا ۶ کرده، بعد الگوی اولیه را درآورده و برش می‌زنیم.علاقه مندان به آموزش خیاطی می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پارچه های کشی کتاب های منتشر شده توسط این بانوی هنرمند را تهیه و مورد استفاده قرار دهند.
مثلاً:
۱۰=۲ یا ۱-۱۲ سرشانه
۳۲=۲-۳۴ کارور جلو
۳۴=۲-۳۶ کارور پشت
۹۴=۶-۱۰۰ دور سینه
۱۰۲=۶-۱۰۸ دور باسن
و با اندازه دور سینه cm 94 و دور باسن cm 102 الگوی اولیه را در می‌آوریم به این صورت:
۵/۲۵=۴÷۱۰۲=۶-۱۸
اندازه باسن در الگو جلو ۵/۲۷=۲+۵/۲۵
اندازه باسن در الگو پشت ۵/۲۳=۲/۵/۲۵
۵/۲۳=۴÷۹۴ دور سینه =۶-۱۰۰
اندازه سینه در الگو جلو ۵/۲۵=۲+۵/۲۳
اندازه سینه در الگو پشت ۵/۲۱=۲-

 

جهت خرید و تهیه چای قلمی ایرانی نیوشا به سایت ما مراجعه نمایید , تهیه و خرید چای اصیل ایرذانی مدل دوی پک با کیفیت عالی به سایت ما مراجعه نمایید , جهت تهیه و خرید چای سیاه گرد ctc  شرکت نیوشا با بهرتین کیفیت و قیمت به سایت ما مراجعه نمایید , برای تهیه و خرید چای شکسته آسام و سیلان نیوشا به سایت ما مراجعه نمایید , جهت تهیه و خرید دمنوش مثلثی کاسنی نیوشا به سایت ما مراجعه نمایید , برای خرید و تهیه دمنوش چای ترش نیوشا با بهترین کیفیت و قیمت به سایت ما مراجعه نمایید , برای تهیه و خرید دمنوش خالص گل گاو زبان نیوشا به سایت ما مراجعه نمایید , قیمت و خرید دمنوش چای ماسالا نیوشا برای کاهش وزن و لاغری ,