قالب وردپرس خرید قالب وردپرس فروشگاه قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس

خرید پستی مطمئنی را با من و تو خرید تجربه نمایید.

فروشگاه اینترنتی من و تو خرید

دامن غیر قرینه برش کج پایین کلوش خانم عمرانی

دامن غیر قرینه برش کج پایین کلوش به سبک خیاطی خانم عمرانی
میزان پارچه: یک متر و نیم
الگو و برش: یک مستطیل به طول قد دامن و به عرض باسن رسم می‌کنیم. چون پارچه کشی است، روی خط کمر از پهلوcm3 وارد شده و به cm14 پایین تر وصل می‌کنیم. (اگر پارچه کشی نبود، برای کمر همان باسن را در نظر می‌گیریم و یا از الگوی پایه دامن شماره۱ استفاده می‌کنیم). در بالایcm3 برای لیفه اضافه می‌کنیم. خط کمر را تا می‌کنیم و خط پهلو را برش می‌زنیم تا لیفه فرم پهلو را بخود بگیرد. (شکل۱) در مدل‌هایی که از طرف راست و چپ با هم قرینه نیستند، احتیاج به یک الگوی کامل داریم، به همین منظور خط وسط جلو را روی دولای بسته کاغذ گذاشته و یک الگوی جلوی کامل در می‌آوریم. حال روی خط پهلو یک طرف از پائین cm60-45بالا رفته، روی خط پهلوی طرف دیگرcm20 بالا رفته و بهم وصل می‌کنیم و این خط را برش می‌زنیم. (شکل۲).شما عزیزان علاقه مندان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از کتاب خیاطی سیما عمرانی استفاده نمایید.
تکه بالا را روی دولای بازگذاشته تا پشت و جلو دامن باهم برش بخورد.
تکه پایین را به ۶ قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم و این خطوط را از پایین طوری قیچی می‌زنیم که روی خط اریب به یک نقطه وصل باشند (شکل۳). حال بین خطوط برش زده را آنقدر اوزمان می‌دهیم که این ناحیه تشکیل یک دایره بدهد و اندازه اوزمانها تقریباً با هم برابر باشند. فقط باید دقت شود تا بین تکه آخر حدودcm6-5 فاصله گذاشته که نصف این فاصله را به تکه اول و نصف آن را به تکه آخر اضافه می‌کنیم. از لبه تکه اول و تکه آخر، cm10 بیرون رفته و به پایین وصل می‌کنیم. دایره داخل را آرایش داده و با cm1 زاپاس برش می‌زنیم. (این تکه را روی دولای پارچه برش میزنیم: یک لا برای جلو، یک لا هم برای پشت درآورده می‌شود).
دوخت: روی تکه پایین را به روی تکه بالا گذاشته و از پشت می‌دوزیم. باید دقت شود تا قد بلندتر تکه پایین در امتداد قد کوتاهتر تکه بالا قرار بگیرد.
حال پشت و جلوی دامن را رویهم گذاشته، خط پهلو را می‌دوزیم، سپس کش‌دوزی کمر را انجام می‌دهیم.در این رابطه می توانید از مجموعه آموزش خیاطی بدون الگو ایشان نیز استفاده نمایید.

 

 

 

 

دامن فانتزی پشت گوده‌دار با
میزان پارچه: یک متر
الگو و برش: از الگوی دامن تنگ اولیه استفاده می‌کنیم. قد این دامن را حدودcm65-60 در نظر می‌گیریم. برای اینکه پایین دامن حالت خمره‌ای پیدا کند، از خط پای دامن طرف پهلو، cm3 به داخل دامن و به cm10 پایین‌تر از خط باسن وصل می‌کنیم. این کار را هم در الگوی جلو و هم در الگوی پشت انجام می‌دهیم.
در الگوی پشت دامن، خط پایین دامن را از طرف وسط پشت پیدا کرده و به قد دامن در وسط پشت وصل می‌کنیم و این تکه را برش می‌زنیم.
از خط کمر cm8 پایین می‌آییم و یک خط افقی کشیده و آن را قیچی می‌زنیم که هم برای برش دامن و هم برای سجاف از آن استفاده می‌شود. قسمت جلو را روی دولای بسته و پشت را روی دولای باز برش می‌زنیم.
مجدداً در الگوی پشت، از قد دامن به بالا را به ۵یا ۶ قسمت تقسیم کرده و خطوط افقی می‌کشیم و این خطوط را طوری اوزمان می‌دهیم که مجموع مقدار اوزمان، cm18 شود. برای گوده قسمت پشت نیز، خط کج پشت دامن بین دو علامت را اندازه زده، یک تکه پارچه را دولا تا کرده و از زاویه آن، این اندازه را مشخص کرده و برش می‌زنیم تا حالت نیم دایره پیدا کند.شما علاقه مندان می توانید با تهیه آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید تمامی این مباحث را به صورت کامل تر دنبال نمایید.
دوخت: خط وسط پشت تا سر خط اریب را می دوزیم. زاپاس آن را که خدود cm2 در نظر گرفته بودیم، بصورت لیفه در می‌آوریم و دو عدد بند بلندتر از خود لیفه، از آن رد کرده، انتهای لیفه را در قسمت رو، جا دکمه زده و بندها را از آن بیرون می‌آوریم. بندها را می‌کشیم تا پشت دامن جمع شود، سپس گوده را به پشت دامن وصل می‌کنیم.
برش بالا و سجاف را لایی زده و از کمر بهم می‌دوزیم. برش را روی دامن می‌گذاریم و می‌دوزیم و پهلو و سجاف جلو را یکسره به پهلو و سجاف پشت وصل می‌کنیم و زیپ را در پهلوی دامن می‌دوزیم.

 

جهت خرید و تهیه پک دمنوش های گیاهی تقویت موی سر نیوشا به من و تو خرید مراجعه نمایید , جهت تهیه مخلوط چای سبز و جنسینگ و عسل نیوشا به سایت ما مراجعه نمایید , برای خرید دمنوش کیسه ای مثلثی به نیوشا با بهترین قیمت به سایت مراجعه نمایید , برای تهیه و خرید دمنوش چای سبز و به لیمو نیوشا با قیمت عالی به سایت ما مراجعه نمایید , برای خرید دمنوش ریز میوه های قرمز ۱۰۰ گرمی دوی پک نیوشا با ما در ارتباط باشید , برای خرید و تهیه دمنوش راز سلامتی نیوشا با بهترین کیفیت و قیمت به من و تو خرید مراجعه نمایید , جهت خرید و تهیه کافی میکس ۲ در ۱ نیوشا مدل بدون شکر به سایت ما مراجعه نمایید ,