قالب وردپرس خرید قالب وردپرس فروشگاه قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس

خرید پستی مطمئنی را با من و تو خرید تجربه نمایید.

فروشگاه اینترنتی من و تو خرید

دامن جناقی به روش خانم عمرانی

دامن جناقی با استفاده از مجموعه خیاطی سیما عمرانی
میزان پارچه: دو متر و نیم
الگو و برش: از الگوی دامن فون استفاده می‌کنیم. نکته مهم دامن جناقی، پیدا کردن خط تعادل است که برای پیدا کردن آن باید در الگوی جلوی دامن، وی خط مرکزی جلو، قد دامن- cm3 را از پایین دامن بالارفته، روی خط پهلو از بالا دامن را پایین آمده و این دو نقطه را بهم وصل می‌کنیم. در الگوی پشت نیز، روی خط مرکزی پشت، قد دامن –cm3 را از پایین دامن بالا می‌رویم و روی خط پهلو، از بالا قد دامن را پایین می‌آییم و این دو نقطه را بهم وصل می‌کنیم.برای دریافت اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم از مجموعه آموزش خیاطی خانم عمرانی در سیمای خانواده استفاده نمایید.
برای برش این دامن، از پارچه راه راه استفاده می‌کنیم. اگر عرض پارچه زیاد بود، پارچه را بصورت دولا استفاده می‌کنیم و اگر عرض پارچه کم بود، ترکی را روی ترکی تا می‌کنیم.
حال الگو را بصورت اریب روی پارچه قرار داده بطوری که خط تعادل الگو، روی راسته پارچه و روی یکی از راههای پارچه قرار بگیرد. دور تا دور الگو را برش می‌زنیم. (وسط جلو و وسط پشت روی دولای باز قرار می‌گیرد).
دوخت: ابتدا خط مرکزی جلو و خط مرکزی پشت را می‌دوزیم. در هنگام دوخت باید دقت شود تا خط‌های جناقی رویهم قرار بگیرند. سپس خطوط پهلو را بهم می‌دوزیم. کمر دوزی و زیب دوزی این دامن، همانند دامن فون می‌باشد. این دامن از جلو حالت هفت و جناقی و از پهلو حالت هشت دارد. این روش را می‌توان روی الگوی بالاتنه هم پیاده کرد.اگر می خواهید در این رابطه اطلاعات بیشتری را به دست آورید می توانید از مجموعه کتاب آموزش خیاطی خانم عمرانی استفاده نمایید.

 

 

 

 

دامن برش‌دار پایین کلوش
میزان پارچه: یک متر و نیم با عرض۱۵۰
الگو و برش: ابتدا یک مستطیل به طول قد دامن (حدودcm75) و به عرض باسن رسم می‌کنیم. اگر پارچه‌کشی بود، روی خط کمر از پهلو cm3 داخل شده و بهcm14 پایین‌تر وصل می‌کنیم. در قسمت بالا، cm2 برای لیفه کمر در نظر گرفته، لیفه را روی خط کمر تا زده و پهلو را برش می‌زنیم تا فرم پهلو را بگیرد. برای برش قسمت جلو، از وسط جلوcm30 و از خط پهلوcm20 بالا رفته و بصورت حالت‌دار بهم وصل می‌کنیم (برای رسم این خطی از خط‌کش استفاده نمی‌کنیم چون در این صورت، برش ما حالت زاویه‌دار پیدا می‌کند) (شکل۱). این خط را برش زده و قسمت بالا را روی دولای بسته در می‌آوریم. در تکه پایین، خط پای دامن را ۴ یا۵ قسمت کرده و عمود به طرف بالا خط می‌کشیم. (شکل۲) علاقه مندان به آموزش خیاطی می توانند برای افزایش مهارت خود از مجموعه های این بانوی هنرمند استفاده نمایند.

 

حال این خطوط را از پایین طوری قیچی می‌کنیم که در خط بالا به یک نقطه وصل باشد و بین این خطوط را اوزمان می‌دهیم به این ترتیب که قسمت اول را طوری قرار می‌دهیم که پایین آن از دولای بسته، cm5-4 فاصله داشته باشد و تا حدی بین تکه‌ها اوزمان می‌دهیم که خط پهلو در تکه آخر، کاملاً صاف قرار بگیرد. سعی می‌کنیم تا اوزمانها بین تکه‌ها با هم برابر باشند. Cm5 به خط پایین تکه آخر اضافه کرده و با خط‌کش به بالای تکه آخر وصل می‌کنیم. شکستگی‌ها را آرایش می‌دهیم تا حالت دایره ایجاد شود. (شکل۳) در اخر هلال قسمت برش را در تکه بالا و پایین اندازه می‌زنیم تا با هم یکی باشند.
اگر خواستیم از پارچه کشی استفاده نکنیم، می‌توان از الگوی دامن تنگ اولیه استفاده کرد و همین برش را روی آن ایجاد کرد.سعی کرده یام تا در مجموعه فیلم آموزش خیاطی سیما عمرانی توضیحات بیشتری را برای شما عزیزان قرار دهیم.
دوخت: می‌توان یک دوخت ساده روی قسمت هلال برویم تا پارچه هنگام دوخت کش نیاید. هلال پایین را به دامن وصل کرده و در نهایت خطوط پهلو را می‌دوزیم.
برای کمر دامن می‌توان ابتدا لیفه را بدوزیم و از توی آن کش رد کنیم و یا اینکه ابتدا کش را بصورت کشیده به کمر دامن وصل کنیم، سپس لیفه را به داخل برگردانیم و بدوزیم.

 

جهت تهیه و خرید انواع کافی میکس ویژه و رژیمی نیوشا به سایت ما سر بزنید , برای خرید و تهیه پک مخصوص دمنوش نیوشا برای بیماری ام اس به ما مراجعه کنید , برای رفع دردهای مفاصل و پوکی استخوان و بیماری آرتروز از پک دمنوش های گیاهی نیوشا استفاده نمایید , پک دمنوش های گیاهی نیوشا برای تنگی نفس و آسم , برای درمان و کنترل بیماری میگرن از پک دمنوش های گیاهی نیوشا استفاده نمایید , برای کاهش وزن و کاهش سایز از پک دمنوش های لاغری نیوشا استفاده نمایید , برای خرید پک دمنوش های لاغری نیوشا مخصوص دوران شیر دهی و مادران شیرده به سایت ما مراجعه نمایید ,