قالب وردپرس خرید قالب وردپرس فروشگاه قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس

خرید پستی مطمئنی را با من و تو خرید تجربه نمایید.

فروشگاه اینترنتی من و تو خرید

دامن دخترانه به روش خانم سیما عمرانی

دامن دخترانه به روش خانم سیما عمرانی
(مناسب برای دختران زیر ۷ سال، ولی می‌توان این دامن را با سایز بزرگ هم آماده کرد)
میزان پارچه: یک متر پارچه با عرض ۱۴۰
الگو و برش: روی بدن شخص، دور کمر را اندازه زده، cm8-7 پایین‌تر از خط کمر، دور باسن را آزادتر اندازه می‌زنیم.
یک مستطیل به طول قد دامن (cm30) (برای بچه‌های ۴تا۵ ساله) و به عرض باسن آماده می‌کنیم. روی ضلع بالا، کمر را مشخص کرده و به cm8 پایین‌تر بصورت اریب وصل می‌کنیم. cm3 از بالا برای سجاف کمر در نظر می‌گیریم. خط کمر را تا زده و سپس پهلو را قیچی می‌کنیم (شکل۱).شما علاقه مندان به آموزش خیاطی می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر  از مجموعه کارهای خانم سمیا عمرانی استفاده نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

از خط کمرcm10 پایین‌تر آمده و الگو را از این قسمت جدا می‌کنیم. تکه بالا را۲ بار روی دولای بسته در می‌آوریم و به آن لایی می‌چسبانیم. (شکل۲) تکه پایین الگو را از عرض، نصف کرده و یک تکه این الگو را۴ بار روی دولای باز برای ترک دامن برش می‌زنیم. (شکل۳)
برای تهیه گوده دامن، پارچه را دولا کرده و طول ترک دامن را روی ضلع آن مشخص کرده و دایره با این اندازه رسم می‌کنیم. (هنگامی که پارچه را باز کنیم، گوده به یک نیم دایره تبدیل می‌شود) (شکل۵). در پایین، روی دولای بسته cm5/1-1 بالا رفته و ضلع پایین را کمی کوتاه می‌کنیم تا پایین گوده حالت افتادگی نداشته باشد. (اگر خواستیم گشادی پائین دامن کمتر شود، می‌توان به جای نیم دایره، از دایره برای گوده‌ها استفاده کرد) (شکل۴) ۶ گوده نیاز داریم و پهلوها نیاز به گوده ندارد.شما در این رابطه می توانید با مراجعه به مجموعه کتاب آموزش خیاطی ایشان اطلاعات بیشتری ار به دست آورید.
دوخت: وسط قطر نیم دایره را مشخص می‌کنیم. طول ترک را روی شعاع یک طرف نیم دایره قرار می‌دهیم بطوری که بالای ترک در مرکز نیم دایره کمی زاپاس داشته باشد و دوخت را دقیقاً از سر مرکز نیم دایره شروع می‌کنیم.
زاپاس این ترک را کنار زده و یک ترک دیگر را روی شعاع دیگر نیم دایره به همین صورت می‌دوزیم. به همین صورت هر دو ترک را به قطر یک نیم دایره می‌دوزیم و مجدداً بین این ترک با ترک بعدی، یک نیم دایره دیگر می‌دوزیم تا هر۴ ترک جلو بهم وصل شود. قسمت پایین دامن را روی قسمت بالا گذاشته و زاپاس ترک‌ها را به قسمت بالا می‌دوزیم.اگر می خواهید بر میزان مهارت خیاطی خود بیافزایید توصیه می کنیم حتما از مجموعه خیاطی سیما عمرانی استفاده کنید.
اگر پارچه ظریف بود: یک آستر با قد کوتاهتر از قد دامن و با کمی فون در پایین دامن آماده کرده، کمر آن را کمی بزرگتر از کمر دامن می‌گیریم. آستر را روی زاپاس سجاف کمر گذاشته و با چند پیلی، کمر آستر را اندازه کمر دامن می‌کنیم و با یک دوخت، کمر آستر و رویه بهم وصل می‌شود. در نهایت خط پهلوی دامن را دوخته و در امتداد این دوخت خط پهلوی آستر را می‌دوزیم.
اگر کمر دامن جذب بود، در پهلوی دامن زیپ مخفی می‌دوزیم ولی اگر کمر را کمی آزادتر گرفته بودیم، قبل از اینکه آستر را به داخل دامن برگردانیم، یک کش بین کمر پشت دامن و سجاف می‌دوزیم.

 

خرید و قیمت دمنوش چای سبز و گزنه و برگ زیتون نیوشا با بهترین کیفیت و قیمت , خرید دمنوش چای سبز و سیب ترش شرکت نیوشا با کیفیتی عالی و قیمت مناسب , برای خرید دمنوش مخلوط چای سبز  و آلوورا و پودر عسل شرکت نیوشا به من و تو خرید مراجعه نمایید , جهت خرید و تهیه دمنوش حس خوب زندگی کیسه ای مثلثی نیوشا به من و تو خرید مراجعه نمایید , جهت تهیه و خرید دمنوش معجون رویایی مدل کیسه ای مثلثی نیوشا به من و تو خرید مراجعه نمایید , جهت خرید پک دمنوش های تقویت حافظه و تقویت ذهن نیوشا به سایت ما مراجعه نمایید ,