قالب وردپرس خرید قالب وردپرس فروشگاه قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس

خرید پستی مطمئنی را با من و تو خرید تجربه نمایید.

فروشگاه اینترنتی من و تو خرید

آموزش کت یا مانتو یقه چین‌دار ساتن خانم عمرانی

کت یا مانتو یقه چین‌دار ساتن (یقه فانتزی) با آموزش خیاطی خانم عمرانی
میزان پارچه: یک قد کت یا مانتو+ یک قد آستین و cm 40 برای یقه و سرآستین
الگو و برش: از الگوی پایه با آزادی‌های دلخواه استفاده می‌کنیم. روی الگوی جلو از گودی گردن cm 24 پایین آمده، روی خطر سرشانه از طرف گوشه گردن cm 5/1 وارد شده و این دو نقطه را به هم وصل می‌کنیم. وسط این خط را پیدا کرده و یک ساسون cm 3 یا ۲ و به طور cm 7-6 در این قسمت می‌کشیم که این ساسون روی الگو از بالا به پایین بسته می‌شود (شکل ۱) بعد از بستن ساسون، روی خط یقه، cm 3 از ساسون بالا می‌رویم و از این نقطه cm 5/1 وارد الگو شده و خط یقه را کمی هلال می‌کنیم (شکل ۲) برای سجاف جلو، روی خط سرشانه cm 7-5 مشخص کرده، همین میزان را روی خط پایین لباس اندازه زده و به هم وصل می‌کنیمو خطوط سجاف را رولت می‌کنیم (شکل ۳) برای دریافت توضیحات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم حتما از مجموعه خیاطی خانم عمرانی استفاده نمایید.
در الگو پشت، روی خط سرشانه از طرف گوشه گردن cm 5/1 وارد شده و هلال یقه پشت را رسم می‌کنیم. فقط باید دقت شود که بازی یقه پشت حتماً cm 3 باشد. برای سجاف پشت، روی سرشانه cm 7-5 و روی خط وسط پشت cm 10 مشخص کرده و سجاف را رسم می‌کنیم. (شکل ۴)

 

 

 

 

 

یقه پشت و یقه جلو را در الگو اندازه زده، این عدد را ۲ برابر می‌کنیم تا دور تا دور یقه به دست بیاید. (می‌توان دور تا دور یقه را روی لباس اندازه بزنیم). سپس یک نوار ساتن به طول ۳ برابر دور تا دور یقه روی دولای بسته و به عرض cm 6-4 آماده می‌کنیم. این نوار باید از پایین cm 5/1 زاپاس داشته باشد. (شکل ۵)/. مباحث مربوط به این بخش را می توانید به صورت کامل تر در مجموعه کتاب آموزش خیاطی سیما عمرانی بیابید.
دوخت: ابتدا سرشانه‌ها را به هم می‌دوزیم. دو عرض نوار را از پشت پارچه می‌دوزیم و سپس آن را به رو می‌کنیم. قسمت دولای باز نوار را به کمک درجه درشت چرخ، چین‌کش می‌کنیم تا طول نوار به اندازه دور یقه بشود. سپس اتو را روی نوار می‌گذاریم تا چین‌های آن حالت پف کرده نایستد، و از روی خط چین‌کش شده مجدداً یک دوخت رفته تا چین ثابت شود.
نوار را روی یقه بالاتنه گذاشته و آن را با سنجاق ثابت می‌کنیم.
به سجاف‌ها لایی چسب می‌چسبانیم و سرشانه سجاف‌ها را به هم می‌دوزیم. از انتهای خط یقه تا cm 15-10 مانده به انتهای قد کت را اندازه زده، یک نوار با این اندازه برای دکمه‌خور مخفی آماده می‌کنیم و آن را روی بالاتنه طرف چپ می‌گذاریم.این بخش در مجموعه آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید به صورت کامل قرار گرفته است و عزیزانی که می خواهئد به صورت کامل تر انرا دنبال نمایند می توانند از این مجموعه استفاده نمایند.
سپس سجاف را روی بالاتنه و نوار و دکمه‌خور گذاشته و آنها را می‌دوزیم.
روی دکمه‌خور مخفی جادکمه می‌زنیم و روی سجاف سمت راست، از پشت دکمه می‌دوزیم. سپس بین سجاف و بالاتنه سمت راست، زانفیکس قرار داده و اتو می‌زنیم تا دکمه‌ها ثابت بایستد.
دور تا دور یقه (در روی بالاتنه) را می‌توان با انواع نوارهای آماده یا سنگ و ملیله از روی لباس، تزیین کرد.این بخش هم در مجموعه خیاطی سیما عمرانی به صورت کامل توضیح داده شده است.
برای آستین لباس، قد آستین را به اندازه پهنای نوار ساتن کوتاه می‌گیریم. سپس نوار را به اندازه ۳ برابر دور مچ آماده کرده و آن را چین‌کش می‌کنیم. و مانند نوار یقه، آن را وصل می‌کنیم.
نکته: در افرادی که گردن کوتاه دارند، می‌توان پهنای یقه پشت را در نوار سات cm 3 بگیریم و هرچه به طرف وسط جلو می‌آییم، نوار پهن‌تر شود.

 

مانتو صدف به روش سیما عمرانی
میزان پارچه: ۴ تا ۳ متر و نیم با عرض ۱۴۰ تا ۱۵۰
الگو و برش: یقه این ماتو به صورت آرشال پفی می‌باشد اما می‌توان از شال این مانتو به صورت شال سر استفاده کرد.
در آموزش خیاطی ایشان برای دامن این مانتو یک مستطیل به طول cm 150 (عرض پارچه) روی دولای بسته و به عرض cm 100 آماده می‌کنیم. از زاویه بالا، cm 50 پایین آمده، از همین زاویه cm 50 وارد شده و مثل فرمول کلوش، کمر دامن را رسم می‌کنیم. روی دولای بسته از بعد از خط کمر، cm 100-90 برای قد پشت پایین آمده و هلال به انتهای ضلع بالا وصل می‌کنیم. (شکل ۱)
برای شال این مانتو، یک مستطیل به عرض cm 50 و به طول cm 140 روی دولای بسته (می‌توان این قسمت را درز داد) و به عرض cm 10-8 برای کمر برش می‌زنیم. (شکل ۳)
هم چنین یک مستطیل به طول قد آستین از مچ دست راست تا مچ دست چپ روی دولای بسته (می‌توان این قسمت را درز داد) و به عرض cm 30 آماده می‌کنیم.

این مستطیل را از وسط تا کرده، روی چهار لای باز از بالا به اندازه cm 22-20 برای مچ پایین آمده، روی ضلع پایین از چهار لای بسته به اندازه cm 5/37 وارد شده و هلال به مچ وصل می‌کنیم. اگر متراژ پارچه کم بود، می‌توان سر آستین را تکه داد. (شکل ۴)
دوخت: ابتدا لبه پایین دامن را تو می‌گذاریم یا سردوز می‌کنیم. سپس دو طرف دامن را که قد آن cm 50 است بین دو عرض طرفین شال قرار داده و می‌دوزیم تا یک شکل دایره به وجود بیاید. (شکل ۵) دایره داخلی را چین‌کش کرده تا اندازه cm 150 شود. نصف نوار کمر را به صورت یک لا به دامن و نصف آن را به شال می‌دوزیم.
هلال زیر حلقه را می‌دوزیم، سپس پایین بالتنه را به صورت یک لا به لبه آزاد نوار می‌دوزیم. در انتها یک بند برای کمر لباس آماده کرده و آن را روی لباس می‌بندیم. هنگام پوشیدن، نوار دایره‌ای از پشت کمر به طرف جلو آمده، دست از داخل آن رد می‌شود و نوار در جلوی شانه‌ها قرار می‌گیرد.

 

برای خرید و تهیه دمنوش مخلوط چای سیاه و بادرنجبویه کیسه ای نیوشا به من و تو خرید مراجعه نمایید , جهت تهیه و خرید چای سبز و زوفا نیوشا با بهترین قیمت به من و تو خرید مراجعه نمایید , برای خرید داروی گیاهی خرنوب اصل ترکیه به من و تو خرید مراجعه نمایید , مرکز فروش و خرید انواع شیره خرنوب اصل ترکیه با بهترین قیمت و کیفیت در من و تو خرید , برای تهیه و خرید پودر گیاهی خرنوب با بهترین کیفیت به من و تو خرید مراجعه نمایید , جهت خرید و تهیه روغن گیاهی خرنوب به من و تو خرید مراجعه نمایید , برای تهیه و خرید معجون سنتی خرنوب با جنسینگ برای تقویت اسپرم به سایت ما مراجعه نمایید , برای خرید خرنوب جهت تقویت اسپرم و برای زود انزالی به من و تو خرید مراجعه نمایید ,